seo کلاه سفید چیست؟ یک موفقیت شرافتمندانه برای وبسایت شما
نوشته شده توسط : عباسی


seo کلاه سفید چیست؟ یک موفقیت شرافتمندانه برای وبسایت شما
بهینه سازی داستان یک رقابت و مسابقه می باشد. گوگل برگزارکنندۀ مسابقه می باشد و شرکت کنندگان آن تمام وب سایت‌های جهان هستند. این مسابقۀ جهانی هم مانند تمام مسابقه‌های دیگر دانا قوانینی داراست که این ضوابط بوسیله اجراکننده مسابقه سئو سایت (گوگل) معین می‌شود. بردن در این مسابقه به معنای خریداری نمودن منزلت اولیه در نتایج جستجو می باشد.

بردن در این مسابقه دو طریق اصلی (ولی اصل این سه طریق است، ولی اینجا دو شیوه اصلی را بازبینی می کنیم) دارااست.

1 - بردن با پای‌بند بودن به قوانین گوگل

در‌این نحوه شما مقررات بازی را به خوبی مطالعه می کنید و بعداز اینکه قوانین را مطالعه کردید، به دنبال روش‌هایی می‌گردید که بتوانید با توسل به قوانین گوگل در مسابقه غالب شوید. این خط مش سئوی کلاه سفید می باشد که درین نوشته ی علمی قرار است به طور کامل به آن بپردازیم.

2 - بردن با تقلب، فریبکاری و گول زدن

این نحوه سئوی کلاه سیاه نام دارد که شما با به دور زدن مقررات گوگل و پایین پا گذاشتن آنها سعی می‌کنید چایگاه نه در نتایج جستجو بدست آورید. نحوه‌هایی مانند فراهم نمودن پیوند، ساختن لینک‌های اسپم، محتوای رنگ زرد و ... در صورتی علاقه دارید با این‌راه‌ها به طور کامل آشنا شوید، می‌توانید به مقالۀ \\\" بهینه سازی کلاه سیاه چه می‌باشد ؟ \\\" رجوع نمایید.

ولی متاسفانه تمام این روش‌ها خیلی زود توسط ربات‌های هوشمند گوگل شناسایی می‌شوند و شما به سختی از طرف حکم کننده بزرگ (گوگل) جریمه خواهید شد. به خصوص که روز آپدیت گوگل هشیارتر و هشیارتر میگردد و در‌صورتی‌که توجه فرمائید امروزه وب سایت‌هایی که در بالا حاصل نشسته‌اند با 10 سال پیش تفاوت فاحشی دارا‌هستند. پس درصورتی که نمی‌خواهید که شب بخوابید و صبح با آماری شبیه تصویر تحت از خواب بیدار شوید، این نوشته‌ی علمی را با دقت تا آخر بخوانید.

سئو کلاه سفید

اما آیا واقعا بهینه سازی کلاه سفید می‌تواند سئو کلاه سیاه را شکست دهد؟
در یک کلام بیان‌کنم که بله، صد رد صد. در حالتی‌که از این حکم قطعی من خوشتان نمی‌آید بایستی بیان کنم که دست‌کم برای بسیاری از کسب و کارها جواب قطعا بله است.

جدال میان سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید یک جدال دیرین و کهنه در حوزۀ مارکتینگ است. چنانچه از دستۀ کلاه سیاهانید و سرگرم تلاوت این مقاله می باشید لطفا از این حرف‌ها عصبانی نشوید. چراکه من هدفم نشان دادن راه درست به صاحبان سایت‌هاست. راهی که بدون شک وتردید انتهای آن برد می باشد، ریسکی در آن وجود ندارد و نگرانی اینکه گوگل جریمه کند، به خاطره‌ها خواهد پیوست.

البته مختصری از کلاه سیاه و سفید بگوییم.

seo کلاه سفید چه می‌باشد؟
سئوی کلاه سفید یا White-Hat سئو به نوعی از استراتژی سئو تارنما اشاره دارد که توسط گوگل تعیین شده است. تمام کاری که شما در این روش انجام می‌دهید این می باشد که بهترین منفعت را برای کاربرانتان فراهم می‌کنید. این همان چیزی است که گوگل از شما می‌خواهد: کاربر بر همه چیز تقدم داشته باشد.

در سئوی کلاه سفید شما:

با توجه به قانون ها گوگل بازی میکنید (تمام این ضوابط در راهنمای گوگل صریحا مشخص و معلوم شده‌اند.
سایت خود را برای کاربران بهینه میکنید، نه موتورهای جستجو.
محتوایی ساخت می کنید که نیاز کاربر را برطرف می نماید، آنرا می‌خواند و با سایرافراد به اشتراک می‌گذارد.
وبسایتی ایجاد میکنید که دربین رقبایتان پر رنگ و متمایز می باشد. (به دلایل درست و منطقی)
همانطور که فهمیده‌اید، در مقابل این نحوه سئوی کلاه سیاه قراردارد.

سئو کلاه سیاه چه چیزی است؟
من در ابتدا اشاره کردم که دراین باره ما یک مقالۀ بی نقص داریم و می توانید جزئیات را به طور کامل در آن نوشته‌ی‌علمی بخوانید. البته اینجا به طور مختصر اشاره‌ای به سئوی کلاه سیاه می کنم.

در سئوی کلاه سیاه شما:

ضوابط گوگل را پایین پا می‌گذارید.
کاربران را با تکنیک‌هایی مانند مخفی‌کاری (Cloaking) و صفحه ها دروازه (Doorway Pages) فریب می‌دهید.
محتوای بی‌کیفیت ایجاد می‌کنید و کاربران را با افراط در کلمات کلیدی خفه می‌کنید.
در این مقاله هدف من دعوا اخلاقی درباره‌ی سیاه و سفید بودن نیست، حرف من این است که سئوی کلاه سیاه ریسک بسیار بسیار بالایی دارااست و بدون شک به وسیله گوگل شناسایی می‌شود. پس صرف حیث از بحث رفتار کلا سئوی کلاه سیاه به ضرروزیان شماست.

در قدم اول این نوشته ی علمی می خواهیم به یک سوال مهم جواب دهیم.

آیا سئو کلاه سفید همیشه بهترین انتخاب شماست؟
پاسخ این سوال به هدف شما برمی‌گردد.

در‌صورتی‌که هدف شما ایجاد یک برند به یادماندنی می باشد، سئوی کلاه سفید یگانه و فقط رویه موفقیت شماست. (با تاکید می گویم که صرفا خط مش شماست).

اما در شرایطی‌که اهداف کوتاه مدتی (مانند سایت‌های قمار، فروش‌های لحظه‌ای و مواردی شبیه این) در سر دارید، کلاه سفید پوشش چندان مناسبی برای شما نیست؛ چراکه سئوی کلاه سفید مغایر رقیب شرورش کار یک روز و دو روز نیست و به کارایی و پیگیری مداوم نیاز دارااست، که در قبال آن هم پاداشی به یادماندنی نصیبتان خواهد کرد.

براین اساس در صورتی کسب و کار شما یک کسب و فعالیت پایبند به قوانین می باشد (که ما معتقدیم بیشتر خوانندگان وبلاگ ما از این سیرتکامل می‌باشند) و پیرو ماندگاری میباشید، سفید بپوشید و در راهتان هیج تردیدی نکنید. برای اینکه حجت را بر شما تمام کنم یک مثال از وبلاگ سایت معتبر ahrefs برای شما می‌آورم. تارنما ahrefs معتبرترین تارنما برای بررسی کردن بک لینک‌های شماست. همانطور که در تصویر تحت می‌بینید، کلمات کلیدی بسیار وسوسه برانگیزی در این حوزه برای ahrefs وجود دارد.

سئو کلاه سفید

بنا به ادعای خود ahrefs :

\\\"برای ما هیچکاری نداشت که با چند تکنیک سادۀ سئوی کلاه سیاه این میزان ترافیک وسوسه برانگیز را به سمت تارنما خود روانه کنیم.

اما ما هرگز بیزینس خود را با چنین کاری به خطر نمی‌اندازیم. این بدترین ریسکی است که می توانیم بکنیم.

ما تکنیک‌های سئوی کلاه سفید را تعیین کردیم (همین تکنیک‌هایی که شما قرار می باشد درین نوشته‌ی علمی یاد بگیرید) و به طور کامل از این‌شیوه‌ها جواب گرفتیم. کافی می باشد ترافیک ما را در ژانویه 2018 با ژانویه سال قبل (2017) مقایسه کنید.\\\"

سئو کلاه سفید

رشدی نسبتاً بیشتراز 50% بدون هیچگونه تکنیک کلاه سیاهی.

و البته برسیم به بخش مهم و اساسی این نوشته‌ی‌علمی. تکنیک‌های سئوی کلاه سفید مشتمل بر چه مواردی می‌باشند و چه کار باید بکنید.

5 تکنیک فوق‌العاده کاربردی برای سئوی کلاه سفید
در این قسمت 5 تکنیک فوق فوق ضروری برای سئوی کلاه سفید به شما معرفی می کنم.

به جای یک سایت زشت، یک وب سایت زیبا بسازید
عموم سئوکاران کلاه سیاه، به صورت مسلسل‌وار تعداد زیادی سایت فعال سازی می نمایند تا ببینند که کدام یک از روش‌های شوم‌شان جواب میدهد. بنابرین سایت‌های این گونه کاملا زشت و بی‌کاربرد می باشد. برای مثال به وب سایت زشت پایین توجه کنید.

سئو کلاه سفید

سئوی کلاه سیاه هیچ وقت UI/UX را مد لحاظ قرار نمی‌دهد. به همین ادله محال است که کاربران یکبار دیگر به سایتشان مراجعه کنند.

نیازی به بیان کردن نیست که کاربران مطلقا یک وبسایت زیبا با محتوای با کیفیت را ترجیح می‌دهند. درصورتی که به فکر این می‌باشید که به طور همزمان 4 سایت راه و روش بیاندازید، دست نگه دارید و تمام انرژی خود را بگذارید و یک سایت بسیازید، اما قشنگ و کاربردی.

در‌حالتی که به ساخت وب سایت خود توجه نکنید، مطمئن باشید که سریعا توسط رقبایتان بلعیده می شوید.

اجازه بدهید پاره ای تخصصی‌تر به شما توضیح بدهم
مسلما می‌دانید که یکی از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای درجه‌بندی سایت شما Bounce Rate یا نرخ پرش است. این فاکتور یکی‌از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در گوگل آنالیتکس وبسیات خود می بایست بازنگری کنید.

نرخ پرش به گویش آدمیزاد یعنی اینکه کاربران شما چقدر از تارنما شما به جاهای دیگر می پرند و چقدر در تارنما شما می‌مانند. این شاخصی می باشد که با درصد توسط گوگل محاسبه می گردد و طبیعتا هرچقدر این عدد کمتر باشد گوگل جایگاه بهتری به شما می دهد. (چراکه به‌این مضمون‌ است که کاربران وب سایت شما‌را دوست دارا هستند و بعد از ظهر بیشتری در آن سپری میکنند).

سئو کلاه سفید

در‌پی به 4 فاکتور اساسی برای سئوی کلاه سفید می‌پردازم.

4 راهکار اساسی سئوی کلاه سفید برای سایت شما
مواردی که درین بخش به آن خواهم پرداخت، مهم ترین مورد ها راهکارهای سئوی کلاه سفید برای seo وب سایت شماست.

به جای یک تارنما زشت سایتی قشنگ طراحی کنید
زمانی یک سایت زشت طراحی می کنید و به تجربه کاربری (UX) تارنما خود اهمیت نمی‌دهید، کاربران فورا از وب سایت شما خارج شده و نیازش را در سایت دیگری جستجو می‌کند. (مگر اینکه گیرتان به تارنما سازمان سنجش بیافتد که متاسفانه چاره‌ای ندارد) در اولین قدم به طراحی سایت و تجربه کاربری اهمیتی مضاعف بدهید.

روی برند خود تاکید ویژه‌ای کنید: رنگ، تایپوگرافی و سبک ویژه. تمام این مورد ها منجر می شود که تصویر برند شما در ذهن کاربران هک شود و به راحتی آنرا به خاطر بیاورند و وبسایت شما در ذهنشان بماند. هنگامی نام وبسایت شما در ذهن کاربران بماند بار دیگر هم نیازشان را در سایت شما جستجو می نمایند. این باعث می‌گردد که شاخصه \\\"Engagement Metric\\\" سایت شما ارتقاء یابد و جایکاه مناسبی در نتایج جستچو بدست آورید.
حواستان باشد که سایت شما در موبایل هم خوشگل باشد: با ارتقا استفاده کاربران از گوشی‌های گوشی، یکی‌از‌از سایر از مهم‌ترین معیارهای گوگل برای جايگاه بندی ریسپانسیو بودن تارنما شماست. ریسپانسیو بودن یعنی که وبسایت شما در نسخه‌های گوشی و تبلت هم به راحتی به کاربران نمایش داده شود. حتما بدون شک به نسخه موبایل وب سایت خود توجه کنید چراکه بیش تر از 50% کاربران شما در موبایل شمارا سرچ مینمایند و از طرفی گوگل هم برای این مورد اهمیت ویژه‌ای قائل است. در حقیقت یک تیر و دو نشان.
فضای سفید را فراموش نکنید: هیچکس با یک طراحی درهم ریخته ارتباط برقرار نمی‌کند. فضای سفید یکی از حیاتی‌ترین عناصر در طراحی وب سایت شماست. این فضای سفید به کاربران شما کمک میکند که بخش‌های متعدد وب سایت را به راحتی بفهمند و دچار گیجی و سردرگمی نشوند. شاید این دلیل کوچکی به نظرتان بیاید اما این یکی از مهم‌ترین ضعف‌های اکثر وبسایت‌ها (به خصوص وب سایت‌های ایرانی می باشد).
یادتان باشد که هرچقدر کمتر برای سایت خود عصر بگذارید، گوگل هم کمتر به شما اهمیت می‌دهد و جایگاه تحت‌تری دارید.

به جای محتواهای بی‌کیفیت و نسخه برداری‌شده، محتوای ارزشمند و منحصربه فرد ایجاد کنید
سرقت محتوا از وب سایت‌های دیگر و انتشار آن با نام خودتان نه تنها از لحاظ انسانی غیر اخلاقی است، بلکه نزد گوگل هم به شدت منفور می باشد. گوگل محتواهای کپی شده را دوست ندارد، چراکه به درد کاربران نمی خورد. شناسایی این محتواهای بی‌کیفیت و اسکن‌شده، دقیقا همانکاری می باشد که الگوریتم پاندا انجام می‌دهد. در این رابطه به 2 نکته اعتنا کنید:

هیچ اشکالی ندارد که شما از محتوای سایر افراد استفاده نمائید، فقط کافی است منبع آن را بنویسید. در اینصورت گوگل هم با شما کاری ندارد.
شاید به این تامل کرده‌اید که محتوای دیگر افراد را با لهجه خودتان بازنویسی کنید. این ممکن است راجع به برخی کلمات کلیدی سهل وآسان تا حدی جواب بدهد اما بی تردید آن چیزی نیست که آن تغییر و تحول اساسی را برای وبسایت شما تولید کند و همیشه شما را در یک سطح معمولی نگه می‌دارد.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: